P4C
P4C çocukların duygusal, iletişimsel ve bilişsel becerilerinin gelişmesine katkı sağlayan bir öğretim metodudur.P4C çalışmaları ile çocuklar, eleştirel, yaratıcı, işbirlikçi, empatik ve özenli düşünme biçimlerini deneyimleyebilirler. Tartışmaların amacı sorgulanan düşünceyi bir sonuca vardırmak ya da bir ders çıkarmak değildir. Bu yalnızca olanlar üzerine düşünme etkinliğidir. Matthew Lipman’ın deyimiyle başladığımızdan daha çok soru ile bitirme deneyimidir. P4C soruşturmalarında aktif dinleme vardır, -mış gibi değil anlamak üzere dinlenir ve neden öyle düşündüğü ile ilgili sorular sorulur. Bu sorularla kişi kendi akıl yürütme yollarını kavrar. Arkadaşlarından farklı yollar öğrenir. Bakış açısını genişleterek kavramsal esnekliğe sahip olur.
P4C çocukların duygusal, iletişimsel ve bilişsel becerilerinin gelişmesine katkı sağlayan bir öğretim metodudur.P4C çalışmaları ile çocuklar, eleştirel, yaratıcı, işbirlikçi, empatik ve özenli düşünme biçimlerini deneyimleyebilirler. Tartışmaların amacı sorgulanan düşünceyi bir sonuca vardırmak ya da bir ders çıkarmak değildir. Bu yalnızca olanlar üzerine düşünme etkinliğidir. Matthew Lipman’ın deyimiyle başladığımızdan daha çok soru ile bitirme deneyimidir. P4C soruşturmalarında aktif dinleme vardır, -mış gibi değil anlamak üzere dinlenir ve neden öyle düşündüğü ile ilgili sorular sorulur. Bu sorularla kişi kendi akıl yürütme yollarını kavrar. Arkadaşlarından farklı yollar öğrenir. Bakış açısını genişleterek kavramsal esnekliğe sahip olur.