Tarih eğitiminin dayandığı esaslar, etkinlik ve uygulamalar:

Tarih derslerinde uygulanan temel esas, ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ’DİR. Atatürkçü düşünce, ülke gerçeklerinden, Türk milletinin ihtiyaç ve eğilimleri ile tarihi gelişmelerden kaynaklanmaktadır. Bu bakımdan kişisel bir düşünce değil, milli anlayıştan doğan, milletin ortak arzu ve eğilimlerini simgeleyen bir düşüncedir. Akılcılığı, bilimi, teknolojiyi vb. esas alan bu düşünce çağdaş gerçeklere yöneliktir. Ayrıca tam bağımsızlığa sahip olma, ulusal iradeye dayanma, Atatürk İlke ve İnkılâplarına sahip olma( inkılâpçı olma) ,Cumhuriyet değerlerine sahip çıkma vb. tarih eğitiminin dayandığı esasların başında gelir.

Ayrıca öğrencilere “Tarihin en büyük rolü, insanlığın geçirdiği evrimi göstererek, şimdiyi aydınlatması geleceği keşfe yol açmasıdır.” ilkesini de örneklerle anlatıyoruz.

Derslerimizde, soru-cevap, tartışma, okuma, kaynak aktarma, akıllı tahve ve projeksiyon ile gösterme, bilgisayardan yararlanma, öğrencilere konu anlattırma gibi yöntemlerden yararlanıyoruz.

TYT-AYT TARİH: TYT-AYT’de Tarih soruları çözülürken nelere dikkat edilmelidir?

  • Soruların çözümünde varsayım ya da olasılık kurulmamalıdır.
  • Sorudaki verilerin dışına çıkılmamalıdır.
  • Sorunun olumlu ya da olumsuz olup olmadığı belirlenmeli ve seçeneklerin tamamı okunmalıdır.
  • Soru kökü olumlu ise paragrafta eşit anlamı veren seçenek doğru yanıttır.
  • Soru kökü olumsuz ise paragrafta eşit olmayan-paragrafta olmayan-seçenek doğru yanıttır.
  • Çoktan seçmeli sorularda doğru bildiğiniz bir maddeye dayanarak eleme yöntemi ile doğru seçenek bulunmalıdır.
  • Neden sonuç ilişkisi olan sorularda olayın-olgunun zamanını dönemini dikkate alarak çözebiliriz.
  • Her zaman tarihsel olarak önceki olay neden, sonraki olayda sonuç olabilir.

    Tarih dersleri ezberci, öğretmen merkezli işlenmemektedir. Özellikle neden-sonuç ilişkisi kurulmakta, konular tartışılmaktadır. Öğrenciler önceden hazırlık yaparak derse gelmekte, kaynaklarla, bilgisayar ortamında dersler işlenmektedir.

    Konular işlenirken tarihi olaylar o günün koşullarında değerlendirilmekte bugünkü olaylarla kıyaslanmaktadır.

    Ayrıca her gün günlük olaylar değerlendirilmekte, teneffüslerde öğrencilerin gazete okuması sağlanmaktadır.

    Tarih konuları, hafta sonu TYT-AYT bazında açılan kurslarla pekiştirilmektedir. Tarih konularının daha iyi anlaşılabilmesi için kavram haritalarından, Tarih şeritlerinden yararlanılmaktadır.