Fark Yaratan Programlar

TED Karabuk Kolejinde MEB onaylı ulusal ve uluslararası programlar uygulanır.

Bunlar;

  • 7. sınıflarda "Sosyal Medya Seviye 1", 8. sınıflarda "Bilgi Teknolojileri Seviye 2", 9. sınıflarda "Bilgi Teknolojileri Seviye 3", 10 ve 11. sınıflarda "Uygulamalı Bilim Seviye 3" BTEC Uygulaması
  • 4, 6 ve 7. Sınıflarda Bilişim Garajı Uygulaması
  • 9, 10 ve 11. sınıflarda Bilim İnsanı Yetiştirme Programı
  • Cambridge Sınav Merkezi olan TED Karabük Kolejinde uluslararası İngilizce dil yeterlik sınavları olan Young Learners, KET, PET ve FCE uygulamaları.
  • “Ağırlıklı Yabancı Dil Programı” kapsamında İlkokul 3-4.sınıflarda “İki Dilli” eğitim.
  • Ortaokula hazırlık amacıyla 5. sınıflarda haftalık 20 saat İngilizce dersi.
 

TED Okullarında uygulanan ulusal ve uluslararası programlar:
1TED – KANADA ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Türk Eğitim Derneği ile Kanada Hükümeti arasında imzalanan Kanada Eğitim Anlaşması kapsamında tüm TED Okulları öğrencileri kültürlerarası öğrenci değişim programına katılıp denkliklerini alarak bir üst sınıftan tekrar TED Okullarında eğitime devam etme ve çift diploma alma hakkına sahiplerdir.

Program; öğrencilere, ailelerine ve ev sahibi ailelere, farklı kültürlere yönelik anlayışı ve saygıyı derinleştirmek ve insanlığın gerçeklerini keşfetmek için olanak yaratırken, öğrencilere iyi bir İngilizce ve yurtdışında üniversite okuma fırsatı sağlamayı amaçlamaktadır.
2ACCESS
Türk Eğitim Derneği ve Amerikan Büyükelçiliği’nin kendi olanaklarıyla yeterli İngilizce eğitimi alamayan öğrenciler için el ele vererek gerçekleştirdiği “Access Sosyal Sorumluluk Projesi, ülkemizdeki İngilizce dil eğitimine katkıda bulunmak amacıyla hazırlanmış olan bir burs programıdır.

Access Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında, devlet okullarında okuyan başarılı ancak maddi olanakları yetersiz 300 dokuzuncu sınıf öğrencisi, 10 TED okulunda 360 saat İngilizce dil eğitimi görecektir.

Türk Eğitim Derneği ve Amerikan Elçiliği İngilizce Eğitim Ataşeliği işbirliğince gerçekleştirilen ve bu yıl yedincisi yürütülen “Access Sosyal Sorumluluk Projesi” okulumuzda 30 öğrenciye uygulanmaktadır. Bu okullardaki İngilizce öğretmenleri tarafından haftada 6 saatten toplam 360 saat verilen bir eğitimdir. Eğitim süresince öğrencilerin ulaşımı, kitap vb. tüm eğitim materyalleri de ücretsiz olacaktır.

3BİLİŞİM GARAJI
Bilişim Garajı, 4, 6 ve 7. sınıf öğrencilerimize programlama, animasyon kodlama, 3D tasarım, robot tasarım ve üretimi, cep telefonu uygulaması tasarlama gibi “üretici bilişim” becerileri kazandıran bir online eğitim platformudur. Çocuklarımız, Bilişim Garajı eğitimlerine bu sınıflardan birisinde yer alarak kaydolmuş olur. Kaydını yapan çocuğumuz, bilişim teknolojileri öğretmeni eşliğinde online derslerden sahip olduğu kendisine özel kullanıcı adı ve şifreyi kullanarak çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Bilişim garajı’nın temel felsefesi "çocuklarımıza var olan bir teknolojiyi hızlı ve kolay bir şekilde kullandırmak değil, öğrendikleri teknolojinin alt yapısını, çalışma prensiplerini ve onu oluşturan bileşenleri de görmelerini ve öğrenmelerini sağlamaktır". Bilişim Garajında programlama eğitimi alan bir çocuğumuz, yazılımcı olmak istemese bile eğitimlerde göreceği örnekler ve kendi yapacağı etkinliklerle;

  • Problemlere bilimsel çözüm üretme bakış açısı,
  • Sistematik düşünme,
  • Olaylar arasındaki neden sonuç ilişkilerini görebilme,
  • Bilgisayarda kendi ürünlerini geliştirmenin verdiği özgüven,
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi günümüz sosyal ve iş hayatının çok önem verdiği bilgi ve becerileri kazanma yolunda önemli bir adım atmış olacaktır.
4BTEC
Dünyada 110 ülkede 4 milyonu aşkın öğrenci ile yürütülen BTEC, ülkemizde sadece TED Okullarında uygulanmaktadır. Açılımı eğitimsel mükemmellik anlamına gelen ve yurt dışındaki üniversitelere geçişte İngiltere’nin en büyük akreditasyon kurumu olan Edexcel’in denklik kabul ettiği BTEC programı, öğrencilere mesleki yeterlikler kazandırmayı amaçlayan, uygulama odaklı, pratik ve canlı bir eğitim modelidir.

BTEC programları ile öğrencilere yükseköğretime girişte gerekli olan becerileri kazandırmak, onların hayallerindeki mesleklere ilişkin yeterlikleri kazandırmak ve onları sektörün önde gelen firmaları için tercih edilen bireyler haline getirmek hedeflenmektedir. Avrupa, ABD, Asya ve Avusturalya üniversiteleri ile dünya çapındaki firmalar tarafından kabul gören bu program sürekli geliştirilip yenilenerek öğrenenin, işverenin ve çağın ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanmıştır.

Programı tamamlayan öğrenciler uluslararası geçerli sertifikaya sahip olmanın yanında, İngiltere’de doğrudan ön lisans (HND) programına kabul olanağına sahiptir.
5BİYP
Bilimsel düşünmeyi bir yaşam biçimi haline getirmiş öğrenciler yetiştirmeyi hedefleyen, uygulama ve araştırma ağırlıklı “Bilim İnsanı Yetiştirme Programı”, akademik performansı yüksek olan öğrencilerin, eğitim ve öğretim çalışmaları zenginleştirilmiş, araştırma, uygulama ve üretkenliği esas alan; okul-üniversite işbirliğine dayalı bir öğrenim anlayışıyla yetiştirildiği, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler olmak üzere iki bölümden oluşan, dört yıllık bir programdır.

Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanlarında araştırmacı ruha sahip, üretken, bilimsel düşünceyi özümsemiş ve bu özellikleri bir yaşam biçimi haline getirmiş öğrenciler yetiştirmeyi hedefleyen “Bilim İnsanı Yetiştirme Programı” Talim ve Terbiye Kurulunun onayıyla Türkiye’de ilk kez TED Okullarında uygulanmaktadır.

“Bilim İnsanı Yetiştirme Programı”, akademik performansı yüksek olan öğrencilerin, eğitim ve öğretim çalışmaları zenginleştirilmiş, araştırma, uygulama ve üretkenliği esas alan; okul-üniversite iş birliğine dayalı bir öğrenim anlayışıyla yetiştirildiği, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler olmak üzere iki bölümden oluşan, dört yıllık bir programdır.

Programın Fen Bilimleri Bölümünden mezun olan öğrenciler, Ulusal Lise Programı’nın Fen Bilimleri Bölümünden mezun olan öğrencilerle, programın Sosyal Bilimler bölümünden mezun olan öğrenciler ise Ulusal Lise Programı’nın Türkçe-Matematik Bölümünden mezun olan öğrenciler ile aynı haklara sahiptir.
6EĞLENCELİ BİLİM
1994′ten bu yana dünyanın değişik yerlerindeki çocuklar High Touch High Tech programlarıyla bilimin sıradışı dünyasını eğlenerek, deneyimleyerek yaşıyorlar. Her yıl 2 milyondan fazla çocuğun yaşadığı bu deneyim, Eğlenceli Bilim adıyla Türkiye’de.

Amaç; 4-12 yaş arası çocuklarımızın doğa ve bilimi yaşayarak tecrübe etmelerini sağlamak; kişisel gelişimlerine ve bilgi birikimlerine katkıda bulunmak; sorumlu, sorgulayan, paylaşımcı ve özgür düşünme yeteneğine sahip birer birey haline gelmelerine destek olmak.

7GOOGLE FOR EDUCATION REFERENCE SCHOOL
Google okulu olmak; tüm öğrenci, öğretmen yönetici ve velilere her zaman, her yerden çalışma özgürlüğü sağlayan bulut ortamına erişime sahip olmak anlamına gelir.

Google okullarında, sınıf içerisinde google teknolojisinin örnek uygulamaları kullanılarak, yenilikçi öğrenme ortamı sağlanır.

8AHŞAP TASARIM ATÖLYESİ
İnsanlığın işlemeyi öğrendiği ilk malzemelerden, hatta varlığı insanlığın varlığından çok daha eski olan ahşaptır. Birçok kültürde olduğu gibi “Ahşap”, bizim kültürümüzün geleneksel sanatları arasında en çok kullanılan malzemedir. Doğal malzeme olması nedeniyle ahşap, çocuklar için en heyecan verici materyallerden biridir. Ahşap doğallığı yanında içinde canlılık taşır.

Bir çocukta problem çözme ve matematik becerisi, örgü örmek, makas ya da bıçak kullanmak gibi ufak el becerileriyle gelişmektedir. El becerileri zamanla zekâya dönüşür.

Ahşap oyuncaklar çocukların zihinsel ve motor gelişimleri konusunda en etkin kullanılan oyuncaklar kategorisinde yer almaktadır. Aynı zamanda, özellikle çocukların sağlık ve güvenleri açısından tercih edilen oyuncak türleridir. Bu oyuncaklar sağlığa zararlı hiçbir kimyasal içermemekte ve tamamen elle yapılmaktadır. Küçük bir atölyede alın teriyle, sevgiyle ve emekle üretilen her ahşap oyuncak, birbirinin aynı gibi görünse bile diğerlerinden farklıdır. Bu nedenle, tahta oyuncakları özel yapan ve çocukların yaratıcılıkları ile el becerilerine katma değer katan olgu bu olmaktadır. Böylece, kişiselleştirilmiş ve özelleştirilmiş oyuncaklar, ürün ve birey arasında güçlü bağlar kurulmasını da sağlamaktadır.

9OKULLARDA ORMAN
Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, amacı orman eko-sistemi ile ilgili bilginin ormanın içinde, ormanlara inceleme gezileri düzenleyerek arttırılması ve deneyimlerin uluslararası düzeyde paylaşılması olan bir çevre eğitim programıdır.

Okullarda Orman Programı’nın ana teması, orman ve içersinde barındırdığı tüm yaşam alanı olmakla beraber, program aracılığıyla verilen çevre eğitiminin yeni bir insan tipini, ahlak anlayışını ve tüketim bilincini topluma kazandırmak, ihtiyacı kadar tüketen, gelecek nesillere karşı sorumluluk hisseden ve çevre sorunlarına karşı duyarlı, bilinçli ve katılımcı bir insan modeli yetiştirmek gibi bir amacı daha vardır.

Okullarda Orman Programı, dünya çapında okul çağındaki çocuklarda aktif, katılımcı ve bilimsel yollar izlenerek yapılan çevre eğitimiyle orman ve ormana ait değerlerin bilincinin oluşmasını amaçlar. Ormanın sadece ağaçlar topluluğu değil, aynı zamanda içinde binlerce tür canlı ve cansız varlığı barındıran ekolojik bir sistem olduğu, yaşamımızda son derece önemli bir yere sahip olduğu gerçeği çeşitli araçlarla kavratılmaya çalışılır ve bu amaç doğrultusunda öğrencilerin ormanları öğrenmesi hedeflenir.
10ÇEVRENİN GENÇ SÖZCÜLERİ
Uluslararası ismi “Young Reporters for the Environment, YRE” olan ve ülkemizde Çevrenin Genç Sözcüleri, ÇGS olarak isimlendirilen Program, ilk kez 1991 yılında Fransa'da uygulanmaya başlamış ve FEE tarafından 1994 yılında uluslararası düzeye taşınmıştır. Program’a ülkemiz 1995 yılında katılmıştır.

Çevrenin Genç Sözcüleri programı, gençleri çevre sorun ve konularını anlamaya yönelten ve onları bilinçlendirmek amacı ile çevre eğitimi yapan uluslararası bir programdır. Bu amaçla, 44 ülkeden okulların katıldığı ve çevre ilgili haberlerin yer aldığı bir okul ağı oluşturulmuştur. Eğitim aracı olarak, gençlerin ilgisini çeken, çevre gazeteciliği yöntemi benimsenmiş olup, öğrencilerin bulundukları okul yöresinde çevre sorun ve konularını araştırıp inceleyerek haber nitelikli makale, fotoğraf ve kısa video kaydı üretmeleri teşvik edilmektedir. Böylece, gençlere seslerini duyurabilecekleri bir ortam sunularak çevresel haksızlıkları dillendirmeleri, çevresel sorunların yetkililer tarafından düzeltilmesini sağlamak için kamuoyu oluşturmakla birlikte, onlara bazı şeyleri değiştirebilecekleri duygusunu yaşatarak çevreye duyarlı vatandaşlar olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.
11EKO-OKULLAR
Eko-Okullar Programı okul öncesi, ilkokul ve ortaokulda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır.
Program öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıkları kazandırır.

Bu programla öğrenciler;
  • Bir grup üyesidir ve yeni bir kimlik geliştirir.
  • Grup çalışmasına alışır katılımcı bir yapı oluşturur.
  • Sorunları tanıma, çözüm üretme ve tartışma becerisi geliştirir.
  • İnisiyatif kullanma, karar verme yeteneği geliştirir.
  • Plan yapma, rapor yazma becerisi gelişir.
  • Tüketim alışkanlıkları değişir, savurganlık önlenir.
  • Doğal kaynakları koruma bilinci gelişir. Su ve elektrik tasarrufu öğrenci eliyle sağlanır.

    Öğretmenlere düşen görevler;
  • Aylık planlara uyarak, öğrencinin yapılacak olan etkinlik öncesi bilgilendirmesini yapmak,
  • Etkinliklerde öğrencinin aktif çalışmasını sağlamak, planlarına önem vermek ve uygun çalışma alanları oluşturmak,
  • Veliyi bilgilendirip katılımını sağlamak,
  • Organize edilen gezilere katılmak ve gezi öncesi gerekli bilgilere sahip olup öğrenciyi bilgilendirmek.
  • Atatürk Köşesi

    Giriş Yap

    Parolanızı mı unuttunuz?


    Ansolon