İNGİLİZCE DERSİ
Öğrencinin aktif olduğu, hayal gücünü ve özgüvenini geliştirebileceği, yaparak ve yaşayarak, otantik materyallerin kullanıldığı öğrenci merkezli bir öğretim yöntemi kullanılır.
Uluslararası standartta İngilizce öğrenmeleri ve girecekleri uluslararası İngilizce sınavlarda başarılı olmalarına yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Bu amaçla okulumuzda Cambridge ESOL Young Learners Starters, Movers, Flyers sınavları uygulanmaktadır.
İngilizce eğitiminde, çoklu zeka kuramlarına ve bireysel farklılıklara dayalı aşağıda belirtilen öğrenme stilleri ile çeşitli metod ve teknikler kullanılmaktadır:
İkili çalışma (pair-work)
Bireysel çalışma
Grup çalışması
Müzik, drama, hikaye, masal, diyalog ve rol alma
Görsel ve işitsel materyaller (Powerpoint, flashcards, videos, etc.)
El etkinlikleri
Alan gezileri
Otantik materyaller ( Hedef dilde süreli ve süresiz yayınlar ile görsel ve işitsel medya araçları)
Web araçları
Oyunlar
ALMANCA DERSİ
Avrupa Ortak Dil Kriterleri’ne göre her birey ana dilinin dışında en az iki yabancı dili kültürüyle bilmeli, o dilin duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelidir.
Bundan dolayı okulumuz ikinci yabancı dil eğitimine büyük önem vermektedir. Öğrencilerimiz ilköğretim 3. sınıftan itibaren tüm dünyada kabul gören, İngilizce’ den sonra en çok konuşulan diller arasında yer alan Almanca’ yı, ikinci yabancı dil olarak öğrenmektedirler. Avrupa Ortak Dil Kriterlerine göre hazırlanmış öğretim programı ile öğrencilere 4 Dil Becerisi (konuşma- okuma- yazma- dinleme) kazandırmak amaçlanmaktadır.
Okulumuz yabancı dil eğitimini öğrenci merkezli yürütmektedir. Dersin odak noktası öğrencidir. “Bir birey yabancı bir dili ancak konuşarak öğrenebilir” ilkesinden yola çıkarak, daha çok günlük konuşmaya dayalı bir program izlemektedir.