MATEMATİK NEDİR?
Matematiksel gerçeklerin gizemli güzelliği ve sadeliği, matematiğin ana fonksiyonu olan problemlerin çözümünün sonuçlarından başka bir şey değildir. Matematik güzelliği, canlılığı, analitik düşünme ve benzerleri ile tanımlanmaz. Bunlar matematiğin yönleridir. Onun önemi toplumların üzerindeki etkilerinin çokluğundadır. Öyle ki matematiğin her bir nesli bir yenisini tanımlar.
Matematiğin önemi:
Matematiğin önemi onun topluluklar üzerindeki etkilerinin çokluğuna bağlıdır. Teoremler ve teorilere ilave olarak matematik; modellemeyi, soyutlamayı, en iyi şekilde kullanmayı, mantıksal analizi, verilerden sonuçlar çıkartmayı ve sembollerin kullanımını içeren hem güçlü hem de çok yönlü ve farklı düşünme tarzları önermektedir. Matematiğin düşünme tarzları ile oluşan tecrübeler matematiksel bir güç oluşturmaktadır. Bu teknolojik dönemde beyin kapasitesinin artan değeri insanoğluna eleştirel okuma, eğilimi ortaya çıkarma, riski değerlendirme ve alternatifler sunabilmesi gibi olanaklar tanımaktadır. Matematik bize yaşadığımız bilgi yüklü dünyayı daha iyi anlayabilme yetkisini de vermektedir. İnsanların öğrenmeleri gereken kapalı bir sistemdeki matematik değildir. Önemli olan bir etkinlik olarak gerçeği matematikleştirme sürecidir ve eğer olanaklıysa matematiğin bile matematikleştirilmesidir. (Freudenthal)
MATEMATİK DERSİNDE BAŞARININ ARTTIRILMASINA YÖNELİK YAPILAN FAALİYETLER
Matematik öğretiminde amaç:
Matematik dersinin işlenişi:
Yıl içerisinde dersler Milli Eğitim müfredatı çerçevesinde gerekli uygulamalarla pekiştirilerek işlenmektedir. Çeşitli kaynaklardan ve okulumuzun anlaşmalı olduğu yayınlardan ödevlendirme yapılmakta ve düzenli olarak kontrol edilmektedir. Bunun paralelinde de eksik oldukları konular üzerinde ek çalışmalar yapılmaktadır. Gerek görüldüğünde de bireysel çalışmalar yapılmaktadır.
Akşam etüt çalışmaları:
Her seviyeden öğrenci ile haftanın belli günleri akşam yapılan çalışmalardır. Bu çalışmada öğrenci anlamadığı soruları sorarak anında dönüt almaktadır.
Hafta Sonu Kursları:
12.sınıflarda TYT-AYT'ye yönelik konu anlatımı ve soru çözümü yapılmaktadır. Ara sınıflarda ise hafta içi işlenen konuların tekrarı ve soru çözümü yapılmaktadır.
TED KARABÜK KOLEJİ MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ VİZYONU:
Matematik dersi işlenirken öğrencilerin aktif katılımının olduğu, bilgiyi ezberleyerek değil kendileri keşfederek öğrenecekleri sınıf ortamı yaratmak, dersleri buna yönelik aktif öğrenme metodları ile işlemek. Gerekli uygulamalarla öğrenmelerini pekiştirip, düzenli gelişim takiplerini yapıp, dönüt ve düzeltmelerde bulunmak.
Hızlı değişimlerin yaşandığı dünyamızda öğrencilerimizin bugünü ve geleceği keşfetmede ihtiyaç duyacakları matematiksel bilgi, düşünme, beceri ve tutumları geliştirmeleri, karşılaştıkları günlük yaşam problemlerini matematiksel akıl yürütme yolları ile çözebilmeleri, matematiği günlük yaşam ve diğer disiplinlerle ilişkilendirmelerini sağlamak. Bunun yanında temel matematiksel becerileri gelişmiş, kendisi ve toplumu ile barışık, tarafsız düşünebilen üretken bireyler yetiştirmek.